Ook dat bierdopje dat je achterliet, wordt opgeruimd met de Boskalis Beach Cleanup Tour.
Over de Boskalis Beach Cleanup Tour
Elk jaar organiseert Stichting de Noordzee de Boskalis Beach Cleanup Tour. Dan kan iedereen gedurende veertien dagen meelopen in een van de 28 etappes. Honderden vrijwilligers maakten zo de complete Nederlandse Noordzeekust schoon en voorkwamen dat duizenden kilo’s afval in de Noordzee terecht kwamen.
Vraag
“Met een informatieve, enthousiasmerende website willen we zoveel mogelijk vrijwilligers aan ons binden. We willen ze verleiden om mee te lopen in één van onze 28 etappes. De website moet mensen ook meteen meer bewust maken van het belang van een gezonde Noordzee.”
Oplossing
- We ontwierpen een responsive website op basis van ons eigen intuïtieve Content Management Systeem. Daarmee kunnen de organisatoren en vrijwilligers eenvoudig hun deel van de website beheren. De look & feel van het design is geheel in lijn met de website van Stichting de Noordzee.
- Voor elke etappe maakten we een pagina waarop deelnemers zich eenvoudig kunnen inschrijven. Via het interactieve Google Maps kaartje kan men door de etappes 'heenbladeren'.
- We zorgden voor een koppeling met het nieuwsbriefsysteem Mailchimp.
- Wie meer wil weten over de Clean Up Tour, kan de overzichtelijke FAQ-pagina raadplegen.
Resultaat
Sinds de eerste clean up in 2012 is het aantal deelnemers elk jaar gegroeid. Steeds meer mensen kennen het plastic-soupprobleem en willen hier graag iets tegen doen. In 2015 waren er meer dan 2.000 deelnemers. Samen haalden zij maar liefst 11.555 kilo afval op. Daar kunnen we met z’n allen trots op zijn!
Nieuwsgierig wat we voor jou kunnen doen?
social